
BTExpo organiseerde dit jaar zijn 21e editie met twee haltes: Van der Valk Nijvel en de Planet Group Arena Gent, en dat respectievelijk op 17 en 18 november 2025. De beurs profileert zich na twee decennia nog steeds als een B2B-platform waar reisagenten en leveranciers elkaar ontmoeten. Daarnaast bood BTExpo tijdens beide beursdagen ook een inhoudelijk programma met conferenties. De organisatie van BTExpo deelde deze week de belangrijkste beurscijfers met onze redactie. Wij houden eraan deze objectief met de markt te delen.
Voor een vakbeurs als BTExpo vormen naast de professionele standhouders uiteraard de reisagenten-bezoekers de kern van het verhaal. In Nijvel werden 392 reisagenten geregistreerd, in Gent 170. In de statistieken worden deze bezoekersaantallen aangevuld met 42 studenten, 17 mediavertegenwoordigers en 10 ‘andere’ bezoekers in Nijvel; en 41 studenten, 11 mediavertegenwoordigers en 37 ‘andere’ bezoekers in Gent. Volgens de organisatie valt ook de networking lunch te noteren, met 395 deelnemers in Nijvel en 220 in Gent.
Naast de bezoekerszijde is er uiteraard de commerciële kant. In Nijvel waren 259 salesprofielen aanwezig, in Gent 171. Samen vertegenwoordigden zij 180 exposanten over de twee edities heen. Het gaat daarbij om touroperators, luchtvaartmaatschappijen, toeristische diensten, cruisemaatschappijen, technologieproviders en andere leveranciers.
De avond vóór de beursdag in Nijvel vond de openingsreceptie plaats. Die bracht ruim 150 aanwezigen samen, waaronder 70 reisagenten die al de avond voordien afzakten naar het event.
Waar BTExpo de nadruk op legt, is de intensiteit van de contacten. Over de twee beursdagen heen werden volgens de organisatie 2.154 verzoeken tot afspraken geregistreerd. “Dit cijfer getuigt van intens netwerken, dat gerichte ontmoetingen mogelijk maakt en nieuwe commerciële kansen schept”, aldus Bernard Philippart de Foy, CEO van BTExpo. “Opvallend in de analyse is dat de piek van de opkomst al meteen tussen 9 en 10 uur ’s ochtends ligt. Standhouders krijgen hun eerste bezoekers dus meteen bij de opening.”

Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.