
In de aula van Thomas More – Campus De Vest verzamelde op donderdag 27 november een mix van reisprofessionals en airlinepartners voor een avond met demo van de nieuwe digitale omgeving van Boundless Air Broker, onderdeel van Joker. Onder meer Emirates, ITA Airways, Thai Airways, Cathay Pacific, Lufthansa Group met Brussels Airlines, Aviareps, Ethiopian Airlines en technologiepartner Tide waren present, naast heel wat klanten van Boundless Air Broker.
Boundless CEO Stijn Elsen en Steven Rotthier van technologiepartner Tide gingen dieper in op de mogelijkheden en de strategie achter het platform. Centraal staat een digitale omgeving voor de professionele boeker, die verder gaat dan een klassieke zoek- en boekmodule. Pieter Smets, Commercial Manager bij Boundless, zorgde voor de officiële presentatie van de nieuwe tool, gevolgd door een demo.
“Met deze tool brengen we een stuk technologie naar de markt dat in eerste instantie ontwikkeld is voor de professionele markt,” zegt Stijn Elsen, CEO van Boundless. “We bieden een groot stuk flexibiliteit: de professionele klant krijgt zelf de touwtjes in handen. In een wereld met veel aangekondigde en onaangekondigde calamiteiten, stakingen en verstoringen moeten we heel flexibel kunnen zijn – en deze tool laat dat toe.”
Een van de kernpunten is de combinatie van verschillende contentbronnen in één omgeving. “Zowel de klassieke content als NDC-content worden samengebracht. De klant heeft toegang tot alle relevante tarieven en kan vervolgens filteren volgens eigen voorkeur,” verduidelijkt Elsen. “Het gaat niet alleen om search & book, maar ook om het opvolgen van groeps- en individuele boekingen, opties en deadlines. Het is eigenlijk een digitale omgeving voor de professionele boeker.”
Gebruikersinterface als B2C-ervaring
Boundless heeft duidelijk veel aandacht besteed aan de look & feel van het platform. “We hebben bewust op het design ingezet,” zegt Elsen. “Onze klanten zitten de hele dag in zo’n tool. Dan mag het geen Excel-achtige omgeving zijn, maar een moderne interface met een echte B2C-look & feel. Het moet intuïtief, overzichtelijk en aangenaam zijn om mee te werken.”
Vandaag werken veel klanten nog via mail, telefoon of door boekingen op de queue te plaatsen. De nieuwe omgeving zal die vertrouwde workflow niet meteen volledig vervangen, maar er een laag bovenop leggen. Een tijdlang zullen beide manieren van werken naast elkaar bestaan, zodat gebruikers rustig kunnen wennen aan de nieuwe aanpak.
People first, technologie als versterker
Hoewel de nieuwe digitale omgeving duidelijk de inzet van de avond was, blijft Boundless zichzelf zien als een people business. “We gaan ons nooit verstoppen achter technologie. Ze moet onze mensen ondersteunen en iets toevoegen. Ons team blijft bereikbaar zoals onze klanten dat al jaren van ons gewend zijn. We zijn een airline broker die de business kent, de business doet en ook zelf verkoopt in onze reiskantoren.”
Die combinatie van mens en technologie moet er volgens Elsen voor zorgen dat de tool vooral praktisch en relevant blijft. “We gaan het platform weloverwogen verder ontwikkelen, en alleen wanneer het echt relevant is en breed gedragen kan worden. De komende weken gaan we met pilootklanten in gesprek. Op basis van hun feedback bepalen we wat de volgende nuttige ontwikkeling is.”
Tide als technologiepartner
Voor de bouw van de nieuwe omgeving werkt Boundless nauw samen met technologiepartner Tide. CEO Steven Rotthier benadrukte tijdens het event vooral de gebruiksvriendelijkheid en de brede inzetbaarheid van het platform.
“Het is een zeer gebruiksvriendelijk platform,” zegt Steven Rotthier. “Het ziet er modern uit en het werkt op alle devices. Alle gekende GDS-systemen worden aangesproken en ook de onderhandelde tarieven komen overzichtelijk in beeld. Het is zeer intuïtief en zeer modern.”
Volgens Steven Rotthier is de impact intern bij Boundless minstens even groot als bij de klanten. “Ze zien nieuwe mogelijkheden en dat geeft een echte boost”, aldus Rotthier.
Foto bovenaan: Stijn Elsen (Boundless) en Steven Rotthier (Tide).









Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.