
Pegase bereidt zich voor op een uitbreiding richting Nederland. Vanaf het eerste kwartaal van 2026 wil de Belgische luxetouroperator zijn luxemodel – service, hotelpartners en maatwerkreizen – ook bij onze noordenburen uitrollen.
De stap naar Nederland volgt op een financieel gezond boekjaar in België, zegt Pegase. Het bedrijf noteerde een omzetgroei van 15 procent en een positief eindresultaat. Volgens Pegase verloopt ook de start van het nieuwe boekjaar gunstig: de boekingen liggen ongeveer 13 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar.
Volgens co-CEO Chris De Waele onderstreept dat het succes van de huidige strategie: “Een onberispelijke service, high-end productkwaliteit en een diepgaande specialisatie in long haul en maatwerk. De stap naar Nederland is dan ook een logische volgende fase.”
“Bijkomende voordelen” voor Belgische reisagenten
Hoewel de expansie logisch vooral op de Nederlandse markt gericht is, creëert ze volgens Pegase ook voordelen voor Belgische reisagenten. Extra vluchtopties vanuit Nederlandse luchthavens moeten de operationele flexibiliteit aanzienlijk vergroten, en de schaalvergroting moet de internationale partnerships met luxehoteliers versterken. Dat zou zich dan weer moeten vertalen in meer beschikbaarheid en exclusieve voordelen voor klanten, stelt de touroperator.
Co-CEO Els Lenaerts ziet in beide markten gelijkaardige verwachtingen: “Zowel Belgische als Nederlandse reizigers zijn meer dan ooit op zoek naar authentieke luxe-ervaringen, met maximale flexibiliteit en een hoog kwaliteitsniveau. Dankzij onze uitbreiding kunnen we een breder aanbod en een betere beschikbaarheid bieden.”
Tailored-afdeling versnelt verder
Operatief zet Pegase vooral in op de verdere groei van zijn Tailored-afdeling, waar maatwerkreizen centraal staan. Het team wordt uitgebreid en de lancering van een nieuwe microsite binnen de Pegase Pro-omgeving staat gepland.
Parallel wordt het hotelportfolio fors uitgebreid: tegen het einde van dit jaar moeten er 20 procent extra hand-picked luxury hotels bijkomen, met focus op het high-end segment, boetiekhotels in Europa en long haul bestemmingen zoals Thailand en de Indische Oceaan. Het volledige aanbod blijft 24/7 boekbaar via de B2B-site, aldus Pegase.
Foto: Els Lenaerts & Chris De Waele

Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.