
TUI Group meldt in een eerste rapport het boekjaar 2025 beter af te sluiten dan verwacht. De reisgroep rapporteert voorlopig een operationele winst van 1,46 miljard euro, goed voor een groei van 12,6 procent. Daarmee zou TUI de in augustus verhoogde prognose van 9 tot 11 procent overstijgen.
Dat resultaat is vooral te danken aan de divisies Hotels & Resorts en Cruises, die volgens de groep een recordjaar achter de rug hebben. In een Europese markt die TUI omschrijft als “nog steeds uitdagend” blijven de eigen producten en het geïntegreerde model – van vliegtuigen tot hotels en schepen – de belangrijkste motoren achter de winstgevendheid. De totale omzet klokte af op ruim 24,1 miljard euro, een stijging met 4,4 procent tegenover vorig jaar.
CEO Sebastian Ebel benadrukt dat TUI wereldwijd verder wil groeien en zich minder afhankelijk wil maken van de Europese kernmarkten. De transformatie van de Markets + Airline-divisie wordt daarom versneld, met de bedoeling het aanbod voor nieuwe en bestaande klanten te verbreden in meer bestemmingen.
Op 10 december licht TUI de definitieve jaarcijfers en een nieuwe strategie toe.

Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.