
Woensdagavond 20 augustus vormde de idyllische setting van Auberge du Pecheur aan de Leie het decor voor een bijzonder cruise-evenement. Ruim 40 reisprofessionals kwamen er samen op uitnodiging van Footprints Luxury Cruises, Oceania Cruises en Regent Seven Seas Cruises, die de gelegenheid aangrepen om hun nieuwste schepen en strategische koerswijzigingen in de kijker te zetten.
De avond stond niet alleen in het teken van verfijnde gastronomie en inspirerende presentaties, maar ook van een duidelijke nieuwe wind binnen de cruise-organisatie. Marcel von Rotz, tot nu toe vertrouwd gezicht van Regent Seven Seas Cruises, trad er nu ook naar voren als vertegenwoordiger van beide zusterrederijen. De herstructurering bij moedermaatschappij Norwegian Cruise Line Holdings bracht Oceania en Regent onder de gezamenlijke leiding van Jason Montague, die de titel van Chief Luxury Officer op zich neemt. Ook de regionale salesactiviteiten werden samengebracht. Voor de Benelux betekent dat een centralere rol voor Marcel von Rotz, die voortaan beide merken vertegenwoordigt.
vlnr. Jan Van Durme – Footprints Luxury Cruises, Marcel von Rotz – Oceania & Regents Seven Seas Cruises, Bob Vanderwallen – Footprints Luxury Cruises, Vic Wellens – Footprints Luxury Cruises, Tommy Keersmaekers – Footprints Luxury Cruises
De nieuwe structuur maakt het mogelijk om beide merken nog scherper neer te zetten, zowel tegenover elkaar als tegenover de concurrentie. Marcel von Rotz bracht die boodschap glashelder: Waar vroeger soms verwarring bestond over de positionering van Oceania Cruises – premium of premium plus – liet Marcel er geen twijfel meer over bestaan: “Oceania Cruises is luxe, Regent Seven Seas is ultra-luxe.”
Voor Regent Seven Seas Cruises ligt de kern in een volledig zorgeloze, ultra-luxe all-inclusive ervaring: alles is inbegrepen, van excursies tot gastronomie, service en ruimte aan boord. De doelgroep bestaat uit actieve, welgestelde reizigers die waarde hechten aan maximale ontzorging en persoonlijke aandacht.
Oceania Cruises daarentegen biedt met het concept “Luxury of Choice” een flexibeler model: de basis van luxe en topgastronomie is aanwezig, maar gasten hebben de vrijheid hun reiservaring naar eigen voorkeur en budget verder vorm te geven. Dit spreekt vooral ervaren cruisereizigers aan die culinaire verfijning en bijzondere vaarroutes waarderen, maar tegelijk hun eigen accenten willen leggen.
Zo werd in Sint-Martens-Latem meteen duidelijk dat beide zusterrederijen het luxesegment bedienen, maar elk met een eigen, onderscheidende aanpak en doelgroep die complementair zijn aan elkaar.
Footprints Luxury Cruises tilt dit soort evenementen boven de klassieke productpresentatie uit. Het draait er niet enkel om schepen of routes te tonen, maar om rederijen écht dichter bij de reisagent te brengen en hen alle nuances van het product te laten ontdekken.
Lees alles over de positionering en nieuwigheden van Oceania en Regent Sevens Seas Cruises in ons volgende travmagazine.
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.