
Booking Holdings, het moederbedrijf van onder meer Booking.com, zag in het tweede kwartaal zowel het aantal boekingen als de omzet stevig toenemen. Het aantal verkochte overnachtingen steeg met 8 procent tot 309 miljoen.
Daarnaast zat de verkoop van vliegtickets opvallend sterk in de lift (+44%), net als het aantal zogeheten ‘Connected Trips’, waarbij klanten meerdere onderdelen van hun reis combineren. Dat segment groeide met ruim 30 procent en maakt inmiddels meer dan tien procent van de transacties bij Booking.com uit.
Die groeicijfers stuwden de omzet met 16 procent tot 6,8 miljard dollar (5,9 miljard euro). Ook de winst, gecorrigeerd voor onder meer belastingen, steeg met ruim een kwart naar 2,4 miljard dollar (2,1 miljard euro).
Booking-CEO Glenn Fogel noemt het kwartaal “sterk”, maar houdt rekening met een groeivertraging in het tweede halfjaar. Volgens het bedrijf zou de onzekerheid in de macro-economische en geopolitieke context – denk aan consumentenvertrouwen, wisselkoersen en inflatie – de vraag naar reizen alsnog kunnen afremmen.
Geef een reactie
Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.