
De Europese sectororganisatie ECTAA is een tweejarige strategische samenwerking aangegaan met het Marokkaans Nationaal Verkeersbureau (ONMT) om Marokko nog steviger te positioneren als topbestemming op de Europese reismarkt, klinkt het woensdag in een persbericht van ECTAA.
Marokko is momenteel al een populaire bestemming in onder meer de Benelux-markt, staat er in het persbericht. Het ONMT is dan ook al goed vertegenwoordigd in de Belgische markt. Zo was het land vorig jaar onder meer “het gastland” op de Travel Awards, waar een kleine duizend Belgische reisprofessionals aanwezig waren, en organiseerde eerder dit jaar in samenwerking met YelloSun een sportieve famtrip, waarbij een twintigtal reisagenten de halve marathon van Marrakech uitliepen.
Nu het ONMT diverse B2B-events, communicatiecampagnes en studiedagen zal organiseren in samenwerking met ECTAA, krijgt het toerismebureau toegang tot het netwerk van de laatste, dat bestaat uit zo’n 80.000 Europese reisbedrijven. Volgens ECTAA-secretaris-generaal Eric Drésin is Marokko dan ook “een betrouwbare en inspirerende partner” en “de natuurlijke toegangspoort tot Afrika”.
De samenwerking focust op het promoten van zowel klassieke trekpleisters als minder bekende regio’s, waarbij er gefocust moet worden op “duurzaam reizen” – een van de nationale pijlers van Marokko.