
Afgelopen weekend zakten ruim 110 Belgische reisagenten af naar het Corendon Amsterdam Schiphol Hotel om een omvangrijk evenement te beleven. De eerste editie van het Corendon Open House Day Event voorzag zaterdag 30 november een beursvloer met 50 partners, meerdere presentaties, een diner met daarop aansluitend een feestje én daartussenin een award-uitreiking en tombola.
Christophe Lievens, Key Accountmanager Corendon België, is het brein achter dit nieuwe evenement en is naar eigen zeggen aangenaam verrast met de opkomst uit België. “Ik vind het fantastisch dat 110 mensen uit België bereid zijn om minstens drie uur naar hier te rijden om op ons feestje te zijn”, aldus Lievens.
Het gros van de reisagenten bleef bovendien voor een kleine meerprijs overnachten. Want zondag kregen ze nog een bootexcursie en copieuze lunch in Amsterdam voorgeschoteld. Dat ze bleven slapen, had ook nog een ander voordeel. “Op deze manier kunnen ze het product zelf ervaren.”
Voorts tekende onder meer ook het hele team van het Contact Center present – Corendon-personeel waarmee reisagenten met regelmaat in contact komen. “Zo kunnen ze een gezicht koppelen aan de mensen waarmee ze aan de telefoneren. Dat maakt de samenwerking veel makkelijker”, zei Lievens. “Na een face-to-face gesprek is het fijner om elkaar later weer aan de lijn te hebben of een e-mail te ontvangen. Het contact voelt dan een stuk persoonlijker.”
Kickstart van het vroegboekseizoen
Ter plaatse nam TravMagazine een podcast op met Christophe Lievens en Dick Gussen, Director of Brand, Media & Partnerships, waarin naast het evenement zelve tal van onderwerpen de revue passeerden. Daags voordien had Corendon haar “Black FLYday”-actie gelanceerd. “Gisteren (29 november red.) zagen we in België een enorme stijging in boekingen. Na een relatief rustige week leek het erop dat veel klanten hadden gewacht op Black Friday”, aldus Gussen. “Het resultaat? Een plus van meer dan 500 procent in boekingen!” Die actie loopt overigens nog tot dinsdag 3 december.
Retail Awards
Alvorens de feestteugels diende te worden ontketend door Bram en Lennert uit Ninove, ofwel de “Ed Sheerans van België”, werden er enkele awards toebedeeld aan reiskantoren. Van de winnaars zal er voortaan ook een gepersonaliseerde luchthaventrolley rondrijden op Brussels Airport. “Origineel!”, klonk het in het publiek.
Hieronder een fotoverslag van de winnaars en enkele andere sfeermomenten van het evenement.