
Wij hebben diverse reisagenten, generalisten en specialisten gecontacteerd specifiek in verband met de boekingsontwikkelingen voor bestemming Turkije. De algemene tendens willen we u niet onthouden: Turkije doet het goed tot zeer goed, en zou wel eens een heel succesvolle zomer kunnen meemaken. Overigens: dat zijn geluiden die we ook uit andere source markets krijgen, zoals de UK en Duitsland.
Dat is een goede ontwikkeling, met meer dan één positief effect. De toeristische industrie en bij uitbreiding de economie in Turkije kan een opleving best gebruiken. Maar er is uiteraard de aardbeving die de grensstreek met Syrië uitzonderlijk zwaar getroffen heeft. Ontelbare gezinnen vechten voor hun voortbestaan, en kunnen alle hulp gebruiken. De Turken zijn ongelofelijk solidair onder elkaar – by the way, daar kunnen wij nog iets van leren. Als de toeristische economie draait, zullen niet alleen méér projecten ter steun van de slachtoffers kunnen gevoed worden, maar zullen ook meer Turkse families van buiten de getroffen streek hun broers, zusters, neven en nichten kunnen helpen.
Turkije is een land, dat de toerisme sector al veel heeft opgeleverd. Door Turkije een topseizoen te laten meemaken, doen we méér goed dan in andere jaren.