
Amadeus, wereldleider op het gebied van technologie voor de reisindustrie, heeft aangekondigd dat het zijn social innovation netwerk Travel4Impact uitbreidt naar nieuwe regio’s en markten in EMEA en APAC. In samenwerking met IE University is dit initiatief opgezet om kleine en middelgrote bedrijven (SME’s) in de reis- en toerismesector te ondersteunen, te laten bloeien en tegelijkertijd hun positieve sociale en milieubewuste impact te versterken.
Na twee edities in Spanje en Europa zal het Travel4Impact-netwerk dit jaar wereldwijd actief zijn en organisaties uit het Midden-Oosten, Afrika, Azië en de Stille Oceaan verwelkomen. De inschrijvingen voor de derde editie zijn op 1 maart geopend en meer dan 30 SMEs worden verwacht om in 2023 deel te nemen.
Dit programma helpt SMEs in de reisindustrie om hun concurrentiepositie en impact op het milieu en de maatschappij te verbeteren door middel van een netwerk dat digitalisering, samenwerking en duurzaamheid als essentiële onderdelen van hun waardepropositie beschouwt. Geselecteerde SMEs krijgen ondersteuning en kunnen deelnemen aan een innovatie-community, kennis en ervaring delen, trainingen volgen en samenwerken met andere deelnemers.
Travel4Impact staat open voor SMEs die al minstens twee jaar actief zijn in het toeristische ecosysteem en ten minste twee voltijdse werknemers hebben. Het is belangrijk dat de SMEs zich actief inzetten voor duurzaamheid en digitalisering en zich richten op het maximaliseren van de positieve impact van hun werk in hun specifieke markt of regio (EMEA of APAC).