
Center Parcs heeft afgelopen weekend de Nature Experience in Het Meerdal geopend. Het vakantiepark is de afgelopen jaren voor een bedrag van ruim 30 miljoen euro flink vernieuwd. Dit is onderdeel van een programma met 740 miljoen euro aan investeringen in alle bestaande parken.
Naast een grote upgrade van de 619 cottages is de rest van het park vernieuwd en zijn bijzondere belevingen aan het aanbod toegevoegd. Onderdeel hiervan is de Nature Experience, waarbij alles in het teken staat van de verbinding tussen mens en natuur. Gasten kunnen hier de natuur volop zien, proeven, ruiken en beleven.
Het Meerdal, het derde park van Center Parcs (toen nog Sporthuis Centrum), opende in 1971 zijn deuren.
Het park is na het innovatieprogramma, waarvoor in 2021 het startsein is gegeven, weer helemaal klaar voor de toekomst, zegt Erik de Lange, General Manager van Het Meerdal.
‘Dankzij een investering van ruim 30 miljoen euro kunnen we onze gasten blijven verrassen en onze vakantiebeleving doortrekken in Het Meerdal. Naast een ingrijpende vernieuwing van al onze cottages en centrale voorzieningen bieden we tal van nieuwe buitenactiviteiten.
Allemaal om te zorgen dat onze gasten middenin de natuur optimaal van hun vakantie kunnen genieten.’
In januari lanceerde Center Parcs haar nieuwe merkidentiteit, waarin de mens en de natuur centraal staan.
De cottages hebben een volledige metamorfose ondergaan, met extra aandacht voor comfort en luxe. Binnen de mix ligt de nadruk meer op VIP en Premium cottages dan voorheen, vanwege de groeiende vraag naar verblijfaccommodaties in het premium segment.
Daarnaast is geïnvesteerd in de centrale voorzieningen, zoals het zwemparadijs, de bewegwijzering en verlichting van het park, alle wegen en entree. Daarnaast zijn alle buitenspeeltuinen vervangen door gethematiseerde speeltuinen. Alle voorzieningen en activiteiten sluiten hierdoor nog beter aan bij de doelgroep van het park: gezinnen met kinderen tussen 2 en 10 jaar. (Foto Center Parcs).