
Het gebeurt zelden: de algemene pers die in een interview over een reis, de vraag stelt “boekte je via een reisorganisatie”? Journaliste Chantal Van Wees stelde in “Het Laatste Nieuws” de vraag gelukkig wel, en het antwoord was “ja, voor het eerst!”
Het was een artikel in de reeks “monetaire misstap”, over mensen die door een foutje geld kwijt geraakt zijn. Dit artikel gaat over een geplande reis naar Amerika, die in het water gelopen is doordat de reiziger een fout vinkje aanklikte op zijn “visa light” formulier. Let wel: het gaat om een ervaren USA-reiziger, die tot voor kort zijn reizen steevast online boekte.
Lees het artikel tot op het einde, want deze consument is zéér gelukkig dat hij “voor de eerste keer” via een reisorganisatie geboekt had. Wellicht is het één van die voorbeelden, waar wij als sector veel méér over zouden moeten communiceren. En wellicht is het een bevestiging van een trend: consumenten weten nu dat het goed fout kan gaan, en reizen liever beschermd. Je kan het artikel lezen via deze LINK.