
Travelworld en Malta Tourism Authority organiseerden op donderdagmiddag 5 mei het ‘Save the Rage’ event bij O’Douce in Eke. In de ‘rage room’ mochten goed 50 aanwezige reisagenten om beurt voor één keer alles aan diggelen slaan, een ideale uitlaatklep voor alle onderliggende frustraties zo bleek. Een aperitief in open lucht, een heuse barbecue, een productpresentatie en een quiz, dat waren de ingrediënten van een boeiende middag. Pieter Demuynck van Selectair Penta Reizen uit Izegem wist zich tot winnaar van de ‘save the rage’ quiz te kronen en mag zich opmaken voor een reis naar – uiteraard – Malta.
In de marge van het event spraken we met Lieven Bossaert, general manager van Travelworld. Malta is al jaar en dag een vaste waarde bij Travelworld en dat met een specifieke brochure. De touroperator profileert zich als maatwerkspecialist op de bestemming en dat met een aangepast aanbod in elk segment en voor elk budget.
‘De bestemming heeft ondanks de coronacrisis niet stilgezeten’, vertelt Lieven Bossaert. ‘Zo openden heel wat nieuwe hotels de deuren, waaronder een reeks kleinschalige boetiekhotels tot 10 à 15 kamers. Op vlak van hotellerie heeft Malta alles in huis: van kleine boetiekhotels met een sterrenrestaurant tot grotere resorts.’
Travelworld voegt ook een ruim aanbod aan villa’s toe aan het aanbod. ‘Vooral tijdens de Covid-periode was er zeer veel vraag naar villaverhuur. Dat aanbod bouwen we nu verder uit. Zo kunnen klanten een unieke vakantie beleven in één van de farmhouses – omgevormd tot vakantiewoning – op Gozo, onderdeel van ons aanbod.’
‘De Belgische klant ontdekt steeds vaker het prachtige binnenland van Malta, iets waar vroeger al eens aan voorbij werd gegaan.’ Malta plaatst zichzelf ook steeds meer op de gastronomische kaart. Zo beschikt de bestemming over een eigen Michelin gids. Travelworld voegt ook een resem nieuwe, sportieve activiteiten toe aan het aanbod. Qua vliegverbinding geeft Travelworld de voorkeur aan Air Malta, al wordt de bestemming ook aangevlogen door Ryanair – in het geval de klant daar specifiek op zou aansturen.
‘Alle bestemmingen hebben de afgelopen twee jaar natuurlijk een terugval gekend in bezoekerscijfers, al kan ik stellen dat Malta – onafgezien van de coronacrisis – al jaren de wind in de zeilen heeft. Vóór de coronacrisis noteerde Travelworld jaar na jaar stijgende cijfers op de bestemming. Het eiland pikt nu opnieuw aan met dat positieve elan. De stevige vertegenwoordiging op de Belgische markt (via Glenaki Tourism Consultancy), de vele trade events en de organisatie van het Selectair congres – oktober 2021 – zijn daar natuurlijk niet vreemd aan.’
TravMagazine BeLux tekende present tijdens het ‘Save the Rage’ event en maakte onderstaande fotoreportage. Meer foto’s via onze Facebookpagina.
Foto’s © TravMagazine BeLux