
Vandaag, 12 april, viert Disneyland Parijs zijn 30e verjaardag. Voor deze gelegenheid worden de bezoekers verwelkomd door medewerkers (Cast Members) die zich hebben verzameld om een erehaag te vormen op Main Street, U.S.A., aan de ingang van het Disneyland Park.
Disneyland nodigde 270 kansarme jongeren uit België en Frankrijk uit om deze verjaardag te vieren. Deze jongeren – die de steun genieten van liefdadigheidsorganisaties zoals Restos du Cœur, Secours Populaire, het Rode Kruis en Pêcheurs de Lune – behoorden tot de eerste bezoekers die het Disneyland Park binnengingen.
Als eerste toeristische bestemming in Europa – met meer dan 375 miljoen bezoekers sinds de opening – 44% Frans en 56% internationaal – 84,5 miljard euro bijgedragen aan de Franse economie en goed voor 6% van de toeristische inkomsten in Frankrijk sinds 1992 – is Disneyland Paris zowel een toeristische bestemming die je niet mag missen als een bloeiend gebied van economische en werkgelegenheidsontwikkeling dat een sleutelrol speelt in de groei van het Val d’Europe gebied. Het succes van Disneyland Paris is te danken aan een geslaagde samenwerking met de plaatselijke gemeenschappen, de autoriteiten en de projectontwikkelaar EpaFrance, alsmede aan een steeds nauwere samenwerking met de plaatselijke gemeenten. Onder de 16.000 werknemers die bijdragen aan het creëren van de magie in Disneyland Paris, vieren meer dan 900 Cast Members hun 30 jarige anciënniteit – of zelfs meer – in 2022.
Sinds 6 maart kunnen de gasten de nieuwe ervaringen van het resort ontdekken: nieuwe oogverblindende decoraties, Gardens of Wonder met 30 unieke kunstwerken die door lokale bedrijven zijn gemaakt en voor het kasteel van Doornroosje zijn geplaatst, “Dream… and Shine Brighter!” – een gloednieuwe dagshow waarin Disney figuren en dansers iriserende kostuums dragen, zestig smakelijke gerechten, een winkelervaring met meer dan 350 nieuwe exclusieve items, en voor de eerste keer als onderdeel van een buitenshow in een Disney Park: Disney D-Light – een nieuwe magische sequentie met een verlichte drone-display, die wordt gepresenteerd vóór Disney Illuminations en die tot stand is gekomen in samenwerking met het in Bordeaux gevestigde bedrijf Dronisos, een officiële technologieleverancier.
Volgende grote stap in de transformatie van het resort: de opening van Avengers Campus deze zomer in het Walt Disney Studios Park.