
Frank Van den Steen is aangesteld als nieuwe Country Manager bij MSC Cruises Benelux. De rederij wil haar positie in de BeLux-markt versterken en tegelijk haar aandeel in de Nederlandse cruisemarkt vergroten. Van den Steen zal MSC cruises in de Benelux aansturen als één entiteit voor de drie landen. ‘We brengen de Benelux-organisatie onder één management en harmoniseren waar mogelijk en zinvol is. Natuurlijk behouden we onze lokale aanwezigheid zowel in België als in Nederland, met respect voor de verscheidenheid van de markten’, aldus Frank Van den Steen.
Achille Staiano, VP Global Sales bij MSC Cruises: ‘Vanuit het centrale kantoor in Brussel zullen we onze manier van werken onderling afstemmen en vereenvoudigen, rekening houdend met de culturele verschillen tussen de drie landen. Dat brengt heel wat voordelen met zich mee, waaronder harmonisatie van beleidsstrategieën voor de eindconsument, zoals meer mogelijkheden voor vluchten en vertrekken in België en Nederland. Ook reisbureaus zullen kunnen rekenen op een nog flexibelere en persoonlijke service, met ruimere openingsuren van onze callcenters bijvoorbeeld.’
Met zijn reis- en toerismeachtergrond kent Frank Van den Steen de Benelux-markt erg goed. Het grootste deel van zijn professionele leven is hij actief geweest in commerciële en leidinggevende functies bij de Lufthansa Group – in België, Nederland en Finland. In 2009 stapte hij over naar Londen om sales manager te worden voor British Midland International. Twee jaar later keerde hij terug naar Lufthansa als algemeen directeur Noord-Afrika, Malta en Senegal, gevestigd in Tunesië. In 2015 verhuisde hij naar Caïro, toen zijn regio zich uitbreidde met Egypte, het Nabije Oosten en Turkije. In 2019 lonkte vervolgens het hoofdkantoor in Frankfurt om de wereldwijde implementatie van verkooptools te beheren en later, tijdens de COVID-19-pandemie, een B2B-kredietoplossing op te zetten.
TravMagazine had een exclusief gesprek met Frank Van den Steen, dat leest u in TravMagazine BeLux van 28 januari.