
Sunweb stopt als met nepfoto’s en -video’s in haar reclames. ‘Geen nietszeggende plaatjes van prachtige stranden of nepgezinnen in een infinity pool meer. In plaats daarvan geven we mensen nu zelf letterlijk de ruimte om na te denken over hun ideale vakantie in reclames op televisie, radio, online, in de krant en social media,’ aldus Sunweb.
Mattijs ten Brink, CEO Sunweb Group: ‘Een vakantie is zoveel meer dan zon, zee of sneeuw. Wat voor de één geweldig is, is voor de ander een ‘nee, dank je’. Juist dat persoonlijke aspect willen we letterlijk de ruimte geven om over na te denken, want jouw ideale vakantie is zoveel mooier dan reclame.’
Reisaanbieders gebruiken volgens Sunweb allemaal dezelfde soort reclamebeelden in hun campagnes waardoor consumenten steeds minder onderscheid zien. Ten Brink: ‘Wij breken daar in deze campagne radicaal mee door te stoppen met napapegaaien en mensen zelf te laten nadenken over hun persoonlijke ideale vakantie. Sluit je ogen maar eens en probeer je ideale vakantie voor je te zien. Daar krijg je pas echt een vakantiegevoel van.’
Op 15 december start de Sunweb mooier dan reclame-campagne.