
Brussels Airlines presenteert vandaag een nieuwe merkidentiteit. Aangepaste kleuren, een nieuw logo en een nieuw vliegtuigdesign moeten een nieuw hoofdstuk voor de luchtvaartmaatschappij inluiden. De focus wordt daarbij gelegd op klantenervaring, betrouwbaarheid, duurzaamheid én een competitieve kostenstructuur. Brussels Airlines geeft aan ‘klaar te zijn voor de toekomst’ en benadrukt ‘het belang van de Belgische merkidentiteit’.
‘Als gevolg van de Covid-19 crisis heeft Brussels Airlines in 2020 haar transformatieplan Reboot Plus versneld om een toekomstbestendig bedrijf te worden met een gezonde kostenstructuur’, klonk het deze ochtend bij de voorstelling in Hangar 41 op Brussels Airport.
‘Na de herstructurering is de maatschappij gestart met de tweede fase van haar Reboot Plus plan. Het Belgische bedrijf transformeert om een gezonde, rendabele luchtvaartmaatschappij te worden.’
De nieuwe start kreeg deze ochtend een ‘visuele vertaling’. De nieuwe merkidentiteit omvat een nieuwe versie van de kenmerkende rode en blauwe kleuren van Brussels Airlines. De gestippelde ‘b’ maakt plaats voor 9 stippen van verschillende grootte in de vorm van een vierkant, om de diversiteit van de klanten, de bestemmingen en de medewerkers weer te geven. Het woord ‘brussels’ wint aan belang door zijn grotere formaat om de Belgische identiteit van de luchtvaartmaatschappij te benadrukken. De nieuwe tagline klinkt als volgt: You’re in good company.’
Foto’s © TravMagazine Belux