
De eerste reacties naar aanleiding van BTExpo komen binnen bij de TravMagazine-redactie. We houden eraan om deze met u te delen. Bekijk ook zeker eens de Franstalige versie van onze website (bovenaan rechts) om de temperatuur op te meten tijdens de editie van BTExpo op maandag in Nijvel.
‘Ik moet eerlijk toegeven dat ik nogal sceptisch was dit jaar om deel te nemen aan de BTExpo omdat de editie van 2019 (Mechelen) een wel zeer matige opkomst van reisagenten kende’, aldus Mimika Spriet van Live To Travel. ‘Gent was qua locatie een stuk beter. De networking lunch was interessant om tot driemaal van tafel te kunnen wisselen en telkens met andere reisagenten te kunnen praten. Er kwamen gelukkig ook meer reisagenten – en niet alleen studenten – opdagen tijdens de workshop en zo heb ik een aantal nieuwe contacten kunnen leggen. De setting van de zaal kan nog een stuk beter en ruimer. In vergelijking met vroeger mag het sfeerniveau ook nog een stukje de hoogte in. De workshop zelf was voorzien tot 20.00 uur om zo ook de reisagenten die overdag werken in het reiskantoor de kans te geven om de beurs te bezoeken. Jammer dat de beurs al rond 18.30 uur werd beëindigd en daarmee het avondprogramma werd aangevat. Bezoekers mogen er uiteraard altijd nog bijkomen, maar BTExpo zet dit jaar wel een stap vooruit in vergelijking met de vorige editie.’
‘BTExpo mag je beschouwen als een mooie bijeenkomst met een goede networking, aldus Bruno Van Hecke van VAB. ‘De locatie in Gent was bijzonder mooi, maar moeilijk bereikbaar in het centrum van de stad. De conferenties waren interessant en vlot gebracht. Als exposant is de investering toch aanzienlijk. Een minpuntje daarbij is het ontbreken van een degelijke food & beverage omkadering voor de exposanten (ontbijt, vrij dure consumptieprijzen,…). Qua organisatie is er dus nog wat werk aan de winkel. Als ze de werkpunten aanpakken blijf ik er zeker in geloven dat BTExpo ook in Vlaanderen tot iets mooi kan uitgroeien.’
‘De professionals – zowel leveranciers als bezoeker – waren aanwezig, al heeft het bezoekersaantal in Nijvel wel een streepje voor’, aldus Gisèle Jamin van Atout France. ‘Hoe dan ook stelde BTExpo ons in staat om het aanbod van de Alpes du Sud te delen met de reisprofessionals, en dat voor zowel het zomeraanbod als het winteraanbod. Het salon was bovenal een goede gelegenheid om de vele sectorgenoten terug te ontmoeten en samen na te denken over het heden en de toekomst.’